My photo
"Trebuie să oferim nu doar ceea ce avem, ci în primul rând ceea ce suntem." (Paul Evdokimov)

Sunday, April 1, 2007

Tocanita de cartofi


E o mincare asa de banala, ca nu voiam s-o pun pe blog. Dar a iesit atit de buna, dar atit de buna, incit am zis ca merita!






Ai nevoie de:

  • sase cartofi

  • doi morcovi

  • o radacina de patrunjel

  • un sfert de telina (tzilaina, vorba Circotasilor! :o))

  • o ceapa

  • ulei de masline

  • sare mare

  • trei masline

  • o ceapa verde

  • doi catei de usturoi

  • o lingurita paste de tomate (probably the best este cea de la "Olimpia", foarte concentrata, gustoasa si perfect naturala).

Ce faci:

  • cureti cartofii, ii tai cuburi si-i bagi la cratita, cu doua cani de apa

  • dai muzica mai tare

  • adaugi morcovul curatat si taiat cuburi mai mari, ceapa taiata mare si pasta de rosii

  • tai marunt tzilaina si radacina de pitrinjel ;) => bagi la clocot

  • pui uleiul si sarea

  • lasi sa fierba cu capac 20 de minute, mai amesteci cind iti aduci aminte ca ti-e foame

  • iei capacul si mai fierbi fara sa amesteci inca 5 minute

  • ready!

Cum maninci:

  • asezi mumos in farfurica

  • asezonezi cu maslinele, doi bulldogi de usturoi si-o ceapa verde

  • de-acum... spor la "bobinat"!

Foto arhiva personala

8 comments:

Anonymous said...

:)) esti super simpatica! fac ca tine, inclusiv cu muzica:P

Ionela-Cristina said...

mersi! as fi pus un smiley imbujorat, dar blogspot nu promoveaza exacerbarea starilor emotzionale...;)
despre muzica, ce sa zic? degeaba gatesti in liniste. Shtii, cratitzele sint sensibile, capteaza sunetele frumoase si dragostea din aer... de asta unora cartofii fiertzi cu sare le ies mai buni decit altora nu stiu ce sofisticarii ;)hai, treci la masa!

Anonymous said...

felicitari pt reteta si pt felul in kre ai prezentat-o.nu am facut niciodata tocanita si vreau sa incerc,sper sa iasa buna si sper sa nu omor pe nimeni! ;) si sa dam muzik mai tare :P

Ionela-Cristina said...

Anonimo/Anonimule,
daca te rezumi la ingredientele prescrise, speli bine cratita in prealabil si ai grija pe ce sari daca pui vreo muzica mai saltareatza, eu spun ca nu vor fi victime colaterale.
Aaaa, nu uita sa inchizi apa si sa inchizi gazul cind iesi din bucatarie! ;)

Anonymous said...

mamica e plecata d acasa pt ceva vreme...:D..nu stiu sa gatesc....dar sper k reteta ta imi va iesi asa cum trebuie,k sa nu fiu nevoita s-o pap singura:P
felicitari si msii pt reteta...iti promit k ma voi linge pe degete...hehe:*:*:*:*
Julieta....:D

Daniel said...

e ok reteta ta...si o s-o incerc chiar acum...numai o chestie nu am priceput, si anume cand sa pun maslinele, chiar m-am intrebat dc merg in tocana...si vreau sa incerc...:)

Anonymous said...

hmmm..am vazut in poza ca le-ai pus pe post de ornament maslinele..eu ma gandeam sa le pun cumva cand se prepara tocana, taiate...am inteles...oricum eu nu prea urmez o reteta..mai mult improvizez:D

Ionela-Cristina said...

Ok

@tao: thanks, gee!

@Daniel Alex: pai, eu le-am pus la urma, asa de chestie, pe burta tocanitei din farfurie, sa se gidile oleaca. Daca tii sa le bagi la oala, chestia asta ar trebui facuta mai spre finalul procesului tehnologic :D si apoi sa dai un clocot, sa opresti focul si sa lasi oala cu capac macar zece minute, sa se patrunda gusturile.
Aaa, si nu uita sa enjoy cu toata inima!